1 Haziran 2015 Pazartesi

OKUDUM:PATASANA


Kitap Adı:Patasana

Yazarı:Ahmet Ümit

Sayfa sayısı:400

Basım yılı:Ocak 2000,3.Baskı


Yayınevi:Om yayınevi

Türü:Yerli Roman,Polisiye

Arkakapak yazısı:'Ben zalimler çağında yaşayan bir alçaktım.Tanrıların korkak haline getirdiği bir alçak.Alçakların en acınacak olanı,en tiksinti vereni.yüreğini dalkavukluk,aklını düşmanlıkla besleyen sinsi bir saray yazmanı.
Ben Kral Pisiris'in danışmanı,büyük meclis Panku'nun değerli üyesi,ben soyluların en soysuzu Patasana.
Ben ölüler içinde yüzen,ben,tanrılar tarafında alnına 'sonsuza kadar acılar içinde kıvranacaktır'yazılan saray başyazmanıPatasana.
Yazdığı anlaşmalarla,mektuplarla ülkesinin yazgısını değiştiren ama kendi yazgısına söz geçiremeyen zavallı Patasana.
Sana,bu tabletleri okuyacak olana,derimki:Dikkat et.Benim yaşamımı çiçekli bir ağaçtan kuru bir dala çeviren tanrıların laneti senin de üzerine düşmesin.Onlar,senin yaşamını da benimki gibi zalim bir kralın buyruklarıyla mutsuzluğa mahkum etmesin.'

Benim yorumum:Patasana benim okuduğum ikinci Ahmet Ümit kitabı.Bab-ı Esrar gibi bunu da çok sevdim.Dili son derece akıcı,anlatımı sade,zorlanmadan okuyacağınız bir polisiye roman türü.gerçi roman piyasaya çıkalı bir epey olmuş.yukarıdada yazdığım gibi benim okuduğum kitap 2000 yılı basımı.bununla beraber konu modası geçecek cinsten değil yani klasikler gibi zamansız bir eser olmuş.Eğer hala okumadıysanız mutlaka okuyun derim.
Yazarın kalemine sağlık.sevgiyle kalın......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder