6 Mayıs 2014 Salı

USTAM VE BEN

                                           
                 Kitabın Yazarı:Elif Şafak
                 Yayınevi:Doğan Kitapçılık
                 Yayınlandığı yıl:2014
                 Sayfa sayısı:480
                   

                  Roman,bu aralar tarihimizin popüler zamanı olan 16.yy da geçiyor.saraya yakın ünlü kişilerin yaşamları üzerine kurulmuş bir konuya sahip.Aslında o dönemin asıl adamı Kanuni ve asıl kadını Hürrem'e mümkün olduğunca az yer vermesine rağmen son derece hareketli ve sürükleyici bir roman.
                   Hindistan dan gelen beyaz bir fil,hayatı bir kaptanın yönergeleri ile şekillenmeye başlamış sırlarla dolu bir filbaz,ustası mimar sinan ve sarayın heyecanlı ve entrikalarla dolu yaşantısını dışardan birirnin gözüyle izlemek.Bütün bunlar Elif Şafak ın güçlü kalemiyle birleşince muhteşem bir eser çıkmış ortaya.Okumaya doyamadım.Kesinlikle her kitapseverin mutlaka okuması gereken bir eser olmuş.
                    Yazarın ellerine sağlık.

2 yorum:

  1. Hikaye olarak, roman olarak güzel olduğuna eminim ama bu kadından nefret ettiğimden almıyorum, okumuyorum kitaplarını, Ermenileri sütten çıkma ak kaşık gösterip, tamamen tek yanlı, at gözlüğüyle bakarak Türk'lerin Ermenilere nasıl soykırım yaptığını yazdığı romanından ötürü, Orhan Pamuk'un erkek olanı yani....yetmez ama evetçi' lerden, açılımcılardan...dünyanın en güzel romanını yazsa yine almam...

    Yelda'cığım çok karamsar öfkeli bir yorum oldu ama sözlerim,yorumum yetmez ama evetçi Elif Şafak'a...yanlış anlama sakın..
    sevgilerimi bıraktım

    YanıtlaSil
  2. Ben Elif Şafak ın 2 romanını okudum.Bir tanesi Aşk,diğeride Ustam ve Ben.Ermenilerle ilgili bir romanı olduğundan haberim yoktu ancak Orhan Pamuk tan haberim vardı ve konuyla ilgili olarak artık kitaplarını alıp okumamak yönündeki kişisel protestomu halen sürdürmekteyim.Gerekli incelemeyi yapar yapmaz da Elif hanım için de kendi kişisel tepkimi oluştururum.Çünkü sözde Ermeni soykırımı benim çok hassas olduğum bir konu ama bu arada hani'yiğidi öldür ama hakkını ver'derler ya işte o hesaptan roman güzel di:)))

    YanıtlaSil