21 Mayıs 2013 Salı

KATMER KEYFİ

Bu akşam yine katmer keyfi yaptık.Hamur işleri yemeyi çok severim.Çocukluğumda annem yapardı.Tadına doyum olmazdı.Tıka basa doyuncaya kadar yer, doyduktan sonrada üzerine ya beyaz peynir sürer, yada zeytin koyar yerdik.Artık canım annem yaşlandı ve dizlerindeki ağrı nedeniyle hamur tahtasının başına oturup hamur açmakta zorlanıyor.Bende yapabilirim tabii ama, benim için yapmadığın yemek en güzel yemektir.Sonuç olarak bendeniz elimi hamura bulamamak için aradım taradım ve tamda damak zevkime göre katmer yapan bir yer buldum.Pek çok yerde hazır yufkayı katlayıp sacta pişirerek katmer diyorlar ama benim bildiğim ve sevdiğim katmer hazır yufkadan yapılmıyor.Un,su,yumurta ve tuzun yoğurularak yapıldığı hamur, açılıp, yağlanıp, katlanıp, tekrar açılarak yapılıyor.Eğer yolunuz Samsun taraflarına düşerse sizde mutlaka Atakuma gidin ve Hasan Abi Mantı  Gözleme Salonu nda katmer yemeden biryerlere gitmeyin.İşte mekandan bir kaç kare;






  Hasan Abi

2 yorum:

  1. oh mis.afiyet olsun.katmeri anneannem çok güzel yapardı kendi yoğurup dediğin gibi.hem hazır yufkadan katmer olurmuş canııııım.

    YanıtlaSil
  2. olmuyor vallahi mor menekşeler bilmeyeni kandırıp duruyorlar

    YanıtlaSil