29 Ağustos 2014 Cuma

OKUDUM:VE DAĞLAR YANKILANDI

                                                                                         Aslında sonunda okuyabildim desem daha doğru olur.Piyasaya çıktığı günden beri hep aklımda olan bir kitaptı ama satın almaya ve okumaya yeni fırsat buldum.Biliyorum pek çok kişi okuyalı epey zaman oldu ancak unutanlara yeniden hatırlatmak, benim gibi okuma fırsatını henüz yakalayamamışlara ise bir tavsiye olsun istediğim için bu yayını hazırladım.
               Kitap adı:Ve dağlar yankılandı
               yazar:Khaled Hosseını
               çeviri:Püren Özgören
               Baskı:1 baskı-100.000 adet, Eylül 2013
               Tür:Roman
               Sayfa sayısı:410
               Yayın Evi:Everest

               Arka Kapak Yazısı:

                   Gece vakti, çölü bir el arabasını çekerek geçen bir baba. Arabanın içinde annesiz iki çocuk; iki kardeş; biri kız, biri erkek. Küçük Peri için ağabeyi Abdullah, ağabeyden çok öte. On yaşındaki Abdullaha sorsanız Peri, her şey demek. Köylerinden Kâbile varmak için çıktıkları yolculuğun sonunda aileyi yürek parçalayıcı bir son bekliyor. Fakat aslında bu bir son değil... Kardeşlerin başlarına gelenler -yakın ya da uzak- ilişki kurdukları tüm insanların hayatlarında nesiller boyu yankılanacak... 
                    Hayat farklı aileleri sevgi ve fedakârlık, ihanet ve sadakat gibi ortak duygularla sınarken, karakterlerin başlarına gelenler ve yaptıkları seçimler, kitabın her biri ayrı bir renk ve lezzet taşıyan katmanlarını oluşturuyor. Afganistanın küçük bir köyünde doğan ve okuru Kâbilden Parise, San Franciscodan Tinos adasına taşıyan bu öykü, her sayfada renklenip güçleniyor. 
                    Ve Dağlar Yankılandı, bizi biz yapan değerler üzerine düşündüren, ustalıkla yazıldığını her bölümde yeniden kanıtlayan, büyüleyici bir roman. Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş ile dünya çapında sevilen bir yazar olan Khaled Hosseininin yazarlığında bir dönüm noktası.
(Tanıtım Bülteninden)

               Benim yorumum:

                   Yazarın diğer iki kitabı olan Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş' ide okudum onlar klasik bir roman havasındaydı, kahramanlar daha az sayıda ve bir bütünlük içinde harmanlaşmıştı ancak burada olaya dahil olan kahramanların hayatları ayrı ayrı ele alınmış.Bence ilginç bir anlatım tarzı olmuş.Roman içinde roman gibi.Bazı okurlar bu durumu pek beğenmemiş ancak zevkler farklı farklıdır ve ben çok sevdim.Kısacası kesinlikle okunası bir roman diyebilirim.Yazarın kalemine sağlık.
                Hepinize mutlu bir hafta sonu diliyorum.Sevgiyle kalın...........

6 yorum:

  1. kötü bir roman değil ama diğer ikisi kadar güzel de değil. sevdim bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende sevdim Nabrutcuğum,buda böyle bir tür

      Sil
  2. hımm okunur diyosun yaniii :)

    YanıtlaSil
  3. Afganistan....bir zamanlar modern laik ülkesi şimdi ne halde:( özellikle kadınlar için, kız çocuklar için bir cehennem:( mutlaka okunmalı bu kitap...teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer hala okumadıysan uçurtma avcısı ve bin muhteşem güneşi detavsiye ederim Müjde ablacığım

      Sil